My life Personal

Week 28, 29 & 30: jarig, Maastricht en Duitsland

Ik heb zo veel te vertellen over de afgelopen weken, dat ik het beginnen aan/schrijven van deze blogpost stiekem een beetje heb uitgesteld. En dan heb ik het nog niet gehad over de foto’s uitzoeken… Op dit moment ben ik een beetje onrustig en gestrest dus misschien werkt schrijven wel als een goede therapie. Het is een flink verslag over de afgelopen drie weken geworden. Bereid je voor op een hoop (zomerse) foto’s!

Processed with VSCO

We gaan terug naar de week van mijn verjaardag. Misschien heb ik de leeftijd op mijn about-page stiekem nog steeds niet aangepast, maar het voelt echt al als een eeuwigheid geleden. Op mijn verjaardag had ik een afspraak met de buitenlandcoördinator. Door Facebook wist ze dat het mijn verjaardag was en voelde ik me toch iets minder zielig. Daarna schreef ik een blogje in de Starbucks van de universiteit. Ik was volgens mij de enige persoon zonder herkansingen op de campus, oeps. Via Den Haag, waar ik wat boekwinkels langsging (en niets kocht) ging ik weer naar huis. Met mijn ouders at ik een AGV’tje en ‘s avonds speelde ik Rollercoaster Tycoon. Heerlijk.

2016-07-18 18.18.14 2016-07-17 15.13.06

Dinsdag ging ik weer terug naar Rotterdam omdat ik woensdag twee commissievergaderingen had. En verder… niet zo veel eigenlijk. Dat weekend gingen we met z’n vieren op bezoek bij mijn oom en tante in de Achterhoek.

Week 29 – Maastricht

Maandag ging ik weer naar Rotterdam voor mijn commissie (het enige waarvoor ik in Rotterdam kom geloof ik, maar dat terzijde). Het inchecken en “korting” in plaats van “vrij” op het schermpje deed stiekem een beetje pijn, maar niets aan te doen. ‘s Middags pakte ik mijn tas in voor de volgende dag: we gingen namelijk twee nachtjes op minivakantie naar Maastricht.

We hadden een aanbieding uit de NS Spoordeelwinkel geboekt. Het voelt ergens altijd raar om zo’n koopjesjager te zijn (want ja, hier maakt toch iedereen verlies op?) maar goed, ik ben ook maar student. Twee nachten voor 75 euro per persoon (exclusief toeristenbelasting). Als je bedenkt dat het ontbijtbuffet 15,90 was en een treindagkaart 17,50, hebben we dus bijna niets betaald voor een viersterrenhotel in het hoogseizoen. We sliepen in het NH hotel, ongeveer een half uurtje lopen vanaf het centrum. Je snapt dus wel dat we de bus hebben gepakt…

2016-07-20 15.43.072016-07-20 17.03.25

Het was de week dat het heel heet was. En ja, in Maastricht was het dus nog extra heet. Veel meer dan op terrasjes zitten, een klein beetje rondslenteren, in het park zitten en Radler drinken op de hotelkamer deden we dan ook eigenlijk niet. Het Vrijthof lag er niet op haar best bij omdat het podium van André Rieu de week ervoor nog moest worden afgebouwd, maar aan de andere kant hebben we die drukte daardoor ook maar mooi vermeden.

Woensdagmiddag was het zo warm dat we niet meer wisten wat we met onszelf aanmoesten, dus gingen we maar naar de bios. Finding Dory dus, haha. Ik vond hem heel leuk! Wel jammer dat je alleen maar kinderfilms als voorfilmpjes krijgt terwijl er bij de originele versie toch voor een groot deel tieners en twintigers komen, heb ik het idee.

Processed with VSCO with hb1 preset

De hoogtepunten qua eten? Cicchetti, oftewel kleine porties Italiaanse hapjes om te delen, eten bij Il Bacaro en een fantastische ijskoffie bij Coffeelovers.

2016-07-21 13.59.31

Donderdag namen we de trein terug naar Rotterdam en stapten we nog even uit in Breda, omdat we nog even wilden ontkennen dat de vakantie voorbij was en zo’n treinreis toch wel erg lang duurt. Ik was er volgens mij nog nooit eerder geweest maar het was erg gezellig! Oké, veel meer dan een stukje centrum en het park hebben we niet gezien eigenlijk..

Processed with VSCO with e7 preset

Omdat het kon, heb ik de rest van de week ook nog maar even een beetje vakantie gevierd. IJsjes eten, spelletjes doen en niet te uitgebreid koken. Al heb ik vrijdag nog wel in een opwelling het huis schoongemaakt, want niets is fijner dan thuiskomen in een schoon huis als je terugkomt van vakantie.

Oh, nu vergeet ik nog bijna het mooiste moment van de week (waar ik dus geen foto van heb): we gingen boodschappen doen en het was precies even duur als het statiegeld (krat bier, vier radlerflesjes en een fles frisdrank). Eigenlijk kreeg ik nog 2 cent terug, maar daar doen we natuurlijk niet aan. Het was wel even ongemakkelijk (De caissière zei: “ehh, oké, tot ziens!”) maar wel grappig, haha.

Zaterdag mocht ik namelijk naar mijn ouders om mijn koffer in te pakken. De laatste week van juli spendeerde namelijk ik met mijn ouders en broertje in Duitsland. We hadden heel lang geen vakantieplannen, maar eigenlijk was het voor ons allemaal goed om even weg te zijn. Dus regelde mijn broertje last-minute vrij van zijn werk en vonden mijn ouders een appartement, precies binnen de tien dagen dat ik tijd had. Blijkbaar is het heel moeilijk om last-minute iets te vinden in Duitsland maar het is gelukt!

Het voordeel van een week op vakantie gaan is dat je niet veel mee hoeft te nemen. Ik koos mijn favoriete kledingstukken uit de schone was en gooide het in mijn koffer. Natuurlijk trok ik alsnog de helft niet aan, maar dat terzijde.

Nog even een korte throwback naar vorig jaar, toen we op vakantie waren in Portugal. Hier waren we op één van de leukste plekken van de reis: Évora.Toevallig gisteren te zien bij We Zijn er Bijna op Max, haha.

Week 30 – op vakantie in Quedlinburg

Processed with VSCO with hb2 preset

Processed with VSCO with hb1 preset

En zo belandden we in Quedlinburg, een schattig werelderfgoedstadje in de Harz van Duitsland. We verbleven in een appartement bomvol decoratie waarvan een deel iets té Rivièra Maison was. En ja, dan gebeurt er dus dit.

Het was een typsich weekje vakantie. Wandelen, stadjes bezoeken, ijsjes eten en spelletjes doen. Al heb ik veel minder spelletjes gedaan dan normaal. Waarschijnlijk omdat het nogal warm was in het appartement en ik dus ‘s avonds met zo’n lichte hoofdpijn naar bed ging. Verder was het weer echt heerlijk: rond de 25 graden (en vaak zelfs iets erboven) en veel zon. Omdat de luchtvochtigheid een stuk lager lag dan in Nederland konden we met een warmere temperatuur toch nog dingen doen.

Snapchat-5203374475667255660

Op de eerste dag van de vakantie deed mijn moeder een interessante ontdekking: mijn haar begint te krullen! Ik had er wel iets bij stilgestaan dat er af en toe een golf in zit, maar dit is wel heel bijzonder. Ik weet ook niet of ik er blij mee moet zijn, haha. Mijn haar is altijd superstijl geweest en dat heeft het grote voordeel dat ik het gewoon kan borstelen, zo vaak ik wil, zonder dat iets gaat pluizen. Dus… beetje jammer dit. Maar het is nu alweer minder en ik ga binnenkort weer naar de kapper, dus het valt vast mee.

IMG_20160727_154100IMG_20160728_075229IMG_20160730_211445

Ons dorpje stond niet voor niets op de werelderfgoedlijst: het was echt heel erg mooi. Met schattige timmermanshuisjes, een slot en vast nog wel veel meer interessante dingen, maar de stadstoer die we deden was in het Duits en ik verstond er weinig tot niets van. Als ik één ding heb geleerd deze vakantie is het wel hoe belabberd mijn Duits is. Ik schaam me er gewoon voor.

Processed with VSCO with hb2 preset

2016-07-30 18.00.32

Processed with VSCO

Verder bezochten we het schattige dorpje Wernigerode en maakten we een wandeling. De Harz ligt op de grens van Oost en West Duitsland. Best wel fascinerend om te bedenken dat die grens dus ook door berggebieden liep.

DSC_0452 DSC_0447 DSC_0460 DSC_0484 IMG_20160728_163956 IMG_20160730_110332

Processed with VSCO with hb1 preset

2016-07-28 13.07.22Ook gingen we een dagje naar Leipzig. Het was toevallig net de 266ste sterfdag van Bach, dus dat was mooi uitgekozen. Ik was vooral gefascineerd door de producten bij de veganistische supermarkt. Sowieso kun je in Duitsland best goed vega en vegan eten: de opties staan duidelijk aangegeven op de kaart en in het supermarkt heb je een apart schap. De rest van Leipzig was trouwens ook leuk, hoor. Het is een stad met een redelijk klein centrum maar er is echt meer dan genoeg te zien! Het was er niet erg druk maar daardoor konden we wel lekker rondwandelen en rustig op een terrasje zitten.

Processed with VSCO with e8 preset

Zaterdag was het tijd voor het toeristische hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) van de Harz: met een stoomtreintje naar het uitzichtpunt op de Bröckenberg. In de Harz heb je meerdere stoomtreinen en ze zijn daar nog oprecht trots op ook. Ik vond het een beetje uit de tijd om zo’n vervuilend netwerk te promoten, maar oké. We vertrokken wederom vanaf Wernigerode en gingen in twee uur (!) naar het ruim 800 meter hogere Bröcken. Daar was het vooral heel koud en mijn ouders hadden het vrij snel gezien, dus nog geen drie kwartier later zaten we weer in de trein naar beneden, haha. En zondag gingen we weer naar huis!

En nu ben ik weer terug thuis. Na het afronden van deze blogpost ga ik douchen, pak ik mijn spullen in en is het daarna tijd om naar Rotterdam te gaan. Ik zou het liefst hier de hele week willen chillen, maar er moeten dingen geregeld worden. Niet alleen moet ik langs de dokter, bank en kapper: mijn commissie organiseert morgen een evenement waar nog genoeg voor gedaan moet worden en de deadline voor het volgende blaadje komt er weer aan.

Verder heb ik als het goed is een borrel met mijn andere commissie, moet ik mijn kamer klaarmaken voor de Eurekaweek en ga ik mijn spullen vast naar mijn ouders verhuizen. Ja, het komt nu allemaal wel heel dichtbij!

Ik hoop dat jullie ook zo’n fijne vakantie hebben en geniet er nog even van!

Ja, ik ben sinds kort weer actief op Instagram! In de zomer heb ik altijd veel meer motivatie omdat je dan leuke en lichte foto’s kunt maken, maar ik ga proberen het vol te houden! Mijn feed is echt een complete chaos want ik ben een beetje aan het uitzoeken wat ik leuk vind qua filters, maar je kunt me hierrr volgen!